streda 11. septembra 2013

Do zlatista opečená rybka



NEDEĽA:

Nedeľňajšie raňajky boli opäť ľahšie. Chlieb, jahodový lekvár Riso z Rimavskej Soboty a Tatranské maslo mi bohato postačili. Keďže sa celý, 30-dňový experiment blížil k svojmu koncu, pokusný králik si chcel ešte niekam odskočiť. A nakoniec to vyšlo na Jelku.

Túto malú dedinu nájdete asi 45 minút cesty autom na východ od Bratislavy. Je známa najmä chovom rýb na neďalekej farme - Rybáreň sv. Petra. Ja som zakotvil o pár desiatok metrov pred ňou pri Malom Dunaji v reštaurácii Malom :)

Najprv som sa išiel zoznámiť s históriu neďalekého mlyna, ktorý bol kompletne zrekonštruovaný a navyše aj funkčný. Časy takéhoto spracovania slovenskej múky museli byť naozaj ťažké, najmä ak mlynár vynášal plné mechy s obilím až na horné poschodie.





Dopočul som sa, že do reštaurácie Malom chodieva za nedeľnou pohodičkou pomerne veľa Bratislavčanov a taktiež aj vodákov, ktorý sa popri splave zastavia aj na pečeného pstruha. A presne na takého som mal dnes chuť. Keďže pstruh bol slovenský, spýtal som sa čašníčky, čo slovenského si k nemu môžem dať ako prílohu. Ostal som trochu sklamaný, že iba chlieb, ale nakoniec som si nesťažoval. Spolu s kyslými uhorkami chutil veľmi dobre. Citrón som si samozrejme nedal. Toto miesto je ideálne pre rodinné výlety a určite sa sem oplatí zájsť.



Večer som si zahryzol ešte nejaké to jablko, dal som si za pohár vína a myslel som na pondelok, v ktorý moja púť slovenského jedáka končí. Vlastne nekončí, lebo slovenskými výrobkami sa plánujem kŕmiť aj naďalej. Ale možno už nie tak striktne. Určite ešte pridám blog s celkovým zhrnutím, ale ten si musím ešte premyslieť. Takže ešte nejakú tu chvíľku strpenia poprosím ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára